کک‌ومک‌های اکلیلی؛ سبک بازیگوش آرایش صورت

استفاده از تزیینات درخشان مانند نگین‌، مروارید و جواهرات صورت در سال‌های اخیر به یکی از روندهای فراگیر در دنیای آرایش تبدیل شده‌اند

تصویر نمای نزدیک از صورت خواننده آمریکایی تیلور سوئیفت/AFP

گاهی اضافه کردن کمی شیطنت و بازیگوشی به آرایش می‌تواند سبک ظاهر را از یک حالت معمولی به سبکی هیجان‌انگیز و متفاوت تبدیل کند. در دنیایی که آرایش‌های کمرنگ و کلاسیک همواره جایگاه خود را دارند، تزیینات صورت و کک‌ومک‌های اکلیلی مانند آنچه روی چهره تیلور سوییفت دیده شد، می‌تواند کمی هیجان به سبک شما اضافه کند.

آرایش صورت تیلورسوییفت، ستاره مشهور موسیقی پاپ، هنگام تشویق دوست پسرش، تراویس کلسی، ستاره تیم فوتبال آمریکایی کانزاس سیتی چیفز، توجه بسیاری را جلب کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در حالی که لباسی از مجموعه پاییز ۲۰۲۴ مارک بریتانیایی «ویوین وست وود» (Vivienne Westwood) شامل یک بالاتنه کرستی با الگوی چهارخانه تارتان و یک دامن ‌کلیت کوتاه (سبک اسکاتلندی) به تن داشت، با کک‌ومک‌های اکلیلی درخشان روی صورتش، سبکی متفاوت را به نمایش گذاشت.

استفاده از تزیینات درخشان مانند نگین‌، مروارید و جواهرات صورت در سال‌های اخیر به یکی از روندهای داغ و فراگیر در دنیای آرایش تبدیل شده است. همه چیز از سریال «سرخوشی» (Euphoria) محصول سال ۲۰۱۹ با بازی زندایا آغاز شد. این سریال تلویزیونی با آرایش‌های جسورانه‌ای که دونیلا دیوی، آرایشگر مشهور طراحی کرده بود، موج جدیدی از آرایش را بین نوجوانان باب کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by euphoria (@euphoria)

شخصیت‌های نوجوان این سریال چهره‌شان را با نگین‌های درخشان تزیین می‌کردند. همین باعث شد که این سبک به‌سرعت به یکی از روندهای آرایشی تبدیل شود و از نوجوانان گرفته تا بزرگسالان، همه به استفاده از نگین‌های درخشان در اطراف چشم‌ها و زدن سایه‌های رنگی روی بیاورند.

این تب پرزرق‌وبرق به‌ طور جدی وارد عرصه مد و حتی فرش قرمز‌ها شد و  در مراسمی مانند شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن (Met Gala) ستارگانی چون استورم رید، آماندا گورمن، میسی ویلیامز و الا امهوف از این سبک استقبال کردند. حتی مشین گان کلی، خواننده و موزیسین جنجالی، در مراسم جوایز موزیک‌ویدیو ام‌تی‌وی (VMA) سال ۲۰۲۱ با صورتی پر از مروارید ظاهر شد و ثابت کرد که این سبک می‌تواند به خلاقانه‌ترین شکل‌ها استفاده شود.

با رونق گرفتن این ظاهر، مارک‌های آرایشی مختلفی وارد میدان شدند و بسته‌های آماده تزیینات صورت و برچسب‌های براق را به بازار عرضه کرده‌اند که استفاده از این طرح‌ها را حتی برای افراد غیرحرفه‌ای نیز آسان‌ کرد. حالا دیگر استفاده از این جواهرات به جشن‌های خاص یا هالووین محدود نیست و می‌تواند بخشی از آرایش روزمره افرادی باشد که به دنبال اضافه کردن رگه‌هایی درخشان و خلاقانه به آرایششان‌‌اند.

سبکی که تیلورسوییفت سراغ آن رفت، «کک‌ومک‌های فضایی» نام دارد؛ طرحی که در آن برچسب‌های درخشان و اکلیلی به شکل کک‌ومک روی گونه‌ها و بینی کار می‌شوند و حالتی بازیگوش و دخترانه به چهره می‌بخشند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fazit (@fazitbeauty)

سوییفت برچسب‌های درخشانی از مارک «فازیت» (Fazit) استفاده کرد که به ادعای سازنده «به‌راحتی روی پوست می‌چسبند و ماندگاری بالایی دارند، برای انواع پوست‌ها مناسب و در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم‌اند؛ یعنی می‌توان در هر شرایطی از آن‌ها ‌استفاده کرد، بدون اینکه نگران پاک شدن یا از بین رفتن آن‌ها بود».

این سبک تزیین صورت اکنون با طراحی‌های جدید مانند چشم‌های گربه‌ای براق، خطوط ابروی طلایی، بینی‌های پر از نگین و صورت‌های مزین به صور کهکشان‌های کریستالی (Crystal Constellations) در دنیای مد و آرایش دیده می‌شود.

بیشتر از مُد و زیبایی